Masterclass Iveta Hylasová Bachmannová

7. 12. 2019 16.00

Sukova síň, Rudolfinum

 

„Milí přátelé, srdečně vás zvu na workshop, během kterého si budeme povídat o přípravě na konkurz do symfonického a operního orchestru v ČR i zahraničí. Během workshopu budeme nejen mluvit, ale především hrát a za tímto účelem jsem pro vás vybrala několik stěžejních partů z operní, ale i koncertní literatury. Ráda se nechám ispirovat i vaším výběrem sólových pasáží a otázkami ohledně výroby strojků.“

Iveta Hylasová Bachmannová se narodila v Košicích a zde také studovala na konzervatoři ve třídě prof. Štefana Sklenky. V letech 1986 – 1991 navštěvovala Hudební Akademii múzických umění v Praze, kde studovala v třídě docentky Ludmily Ježové. V letech 1991 – 1992 krátce působila jako sólohobojistka Košické státní filharmonie, ale pak získala místo první sólistky na anglický roh v Symfonickém orchestru hl. m. Prahy FOK. Zde spolupracovala s šéfdirigentem Petrem Altrichterem, později Jiřím Bělohlávkem a Sergem Baudem. V této době také vznikla live nahrávka Honnegrova „Concerto da Camera“ pro flétnu (Pavel Foltýn), anglický roh a orchestr. V roce 1994 se stala zakládající členkou Prague Philharmonia PKF, kde působila celých sedm let jako sólohobojistka. Na toto období Iveta Bachmannová vzpomíná: „Byly to uskutečněné sny, pokračovat ve zkušenosti z Gustav Mahler Jungendorchestr a vytvořit komorní orchetr plný entuziazmu a mladistvého zápalu, jaký nás naplňoval právě v GMJO. Pod vedením C. Abbada, J. Judda, V. Neumanna jsem v orchestru GMJO byla v letech 1988 a 1989 sólohobojistkou. Bylo to nádherné období, kdy stěny koleje AMU, kde jsem bydlela, zdobily fotky nejen Abbada, ale také nedávno zesnulé Jessye Norman. Koncert ve Wladbühne – 3. Symphonie G. Mahlera s Abbadem a J. Norman byl pro mne nezapomentutelný zážitek.“ V roce 2003 Ivetu Bachmannovou její touha po dalších zahraničních zkušenostech zavedla ke konkurzu na sólo anglický roh do Deutsche Oper Berlin, kde působí doteď. V době, kdy do orchestru nastoupila, byl šéfdirigent Christian Tielemann. Jeho zásluhou se přiblížila operní tvorbě R. Wagnera a R. Strausse a svět německého romantismu se jí otevřel v té nejlepší a nejpovolanější interpretaci. Iveta Bachmannová spolupracuje s předními německými orchestry jako např. Bamberger Symphoniker, Gewandhaus Orchester Leipzig, Deutsches Symphonie-Orchester Berlin, Rundfunk-Sinfonieorchestr Berlin, Konzerthausorchester Berlin, Philharmonisches Staatsorchester Hamburg, Dresdner Semperoper.

V rámci Českého dvouplátkového sympozia povede mistrovské kurzy hry na hoboj a anglický roh v sobotu odpoledne. Až šest vybraných hobojistů/hobojistek tak dostane příležitost spolupracovat s touto jedinečnou hráčkou. Máte-li zájem aktivně se účastnit této masterclass, prosím, uveďte to v přihlášce k aktivní účasti na sympoziu.

 

1I1A0398colourNataliaMichalecOHNE

 

Hráč si na masterclass připraví alespoň jeden z níže uvedených partů, tyto party lze doplnit vlastním výběrem:

Berlioz La damnation de Faust Englischhorn Solo

Lady Macbeth Englischhorn Solo 1.Akt pokracovani

R.Wagner Walküre 3.Akt Englischhorn Solo

Ravel Daphnis et Chloè Ballet Englischhorn Solo

Sostakovic Lady Macbeth Englischhorn Solo

Verdi Othello Englischhorn Solo 4.Akt

Wagner Tristan Englischhorn Solo 3.Akt

Wagner Walküre 2.Akt Englischhorn Solo

Hobojová sóla